Vi på Beijer Byggmaterial vill bygga svensk ishockey starkare. Vi vill uppleva, ta del av och stötta sporten tillsammans med våra kunder. Genom att vara huvudsponsor till svenska ishockey har vi möjlighet att bygga svensk ishockey från grunden upp till den högsta nivån.
Många av våra kunder är själva hockeyfans, hobbyspelare eller hockeyföräldrar och tillsammans kan vi skapa ett Hockeysverige att vara stolta över. Under året har vi dels engagerat ishockeyn i kampen mot prostatacancer genom Mustaschkampen. Hela Tre Kronor ställde upp med Beijermustascher – stort tack för det!
Vi bjöd in till stor hockeyfest i Globen under Beije Hockey Games. Vi tog med 2 000 byggkunder och tillsammans med alla glada hockeyfans lyckades vi fylla arenan med högsta besöksantalet sedan 2005. Beijer Hockey Games är verkligen en turnering man inte vill missa och som vi är otroligt stolta över att få bidra till.
Elisabet Heinrich
Marknads- och Kommunikationschef
Gjensidige Försäkring är ny huvudsponsor till Tre Kronor och övriga landslag. Vi har länge varit intresserade av ett samarbete med hockeyn och det känns otroligt bra att det äntligen blivit verklighet.
Förutom att vara huvudsponsor så försäkrar vi alla aktiva spelare via den obligatoriska licensolycksfallsförsäkringen.
Jag har som målsättning att Gjensidige ska bli mer känt i Sverige, vi är trots allt ett av de ledande försäkringsbolagen i Norden. Att stärka vårt varumärke via samarbetet med svensk hockey känns väldigt bra i magen. Jag vet att vi gör skillnad på riktigt genom att bidra till att stärka och utveckla hockeyn. Vi når också den idrottande familjen, som är en av våra viktigaste målgrupper. Något som ligger mig speciellt varmt om hjärtat är barn- och ungdomsidrotten.
Genom att stå som avsändare till Rörelsekurvan kan vi hjälpa barn att få uppleva glädjen och självförtroendet det ger att röra på sig, vilket är grunden för all idrott. Som försäkringsbolag är vi också måna om att skapa trygghet och förebygga skador och därför engagerar vi oss i förbundets forskningsprojekt för att förebygga hjärnskador. För Gjensidige är hockeyn helt enkelt en ideal partner på alla sätt och vis.
Lina Winqvist
Chef Marknad & CRM
– Ishockeyförbundet och Tre Kronor är ikoner som år efter år levererat blågul sportglädje till hela Sverige. Vi är otroligt stolta över att Lidl Sverige nu blir sponsor till förbundet och landslagen. Vi arbetar för att bra mat ska vara tillgänglig för alla. Genom att gå in som huvudsponsor för ett av Sveriges största idrottsförbund för vi vidare den ambitionen. Bra mat vet vi ju leder till goda sportsliga resultat och blågul sportglädje för oss alla.
Jakob Josefsson
Sverigechef Lidl
– Genom samarbetet tar vi ansvar för samhället och bidrar till att barn och ungdomar runt om i Sverige kommer in i idrotten. Dessutom bygger landslagen meningsfulla förebilder och med tanke på den oroliga omvärlden känns detta viktigare än någonsin. Sponsorskapet möjliggör att vi som bolag når ut i hela landet och får vara med och bidra till det starka engagemang som genomsyrar svensk ishockey. Vidare öppnar det dörrarna till en bredare publik och ökar kännedomen kring våra sparerbjudanden och finansieringslösningar för företag. I hockey är målen avgörande och tillsammans med våra kunder är målet att skapa tillväxt.
Joakim Wiksten
VD på Serafim Finans