Huvudsponsor Svenska Spel
Svenska Spel
NOCCOISHOCKEY BRED

Svenska ishockeyförbundet och NOCCO blir partners igen

Svenska ishockeyförbundet välkomnar NOCCO åter som samarbetspartner.

 – NOCCO är inte bara grymma på att ta fram funktionsdryck, utan kan också ishockey. Vi ser fram emot att jobba tillsammans igen, säger Christer Plars, kommersiell chef för Svenska ishockeyförbundet.

Funktionsdrycken NOCCO, med bland annat koffein som bidrar till ökat fokus, är framtagen för dig som vill ge ditt allt, oavsett om du precis har påbörjat din träningsresa eller är en elitidrottare. NOCCO har länge stöttat ishockeyn genom att bland annat samarbeta med elitspelare, förbund och ligor och är nu åter officiell partner till Svenska ishockeyförbundet.   

– Det känns fantastiskt att kunna stötta både ishockeyförbundet och herr- och damlandslagen, som alla inspirerar fler att upptäcka ishockey och gemenskapen i idrott, säger Bella Jordansson, Marketing Activation Manager på NOCCO, och fortsätter:

– Ishockey som sport går hand i hand med NOCCOs värderingar; hårt jobb och viljan att utvecklas, och vi beundrar spelarnas och förbundets stora driv.

Svenska ishockeyförbundet ser mycket positivt på samarbetet som formellt inleddes den 1 januari.

– NOCCO är en spännande samarbetspartner som ligger helt rätt för oss inom hockeyn. De är inte bara grymma på att ta fram funktionsdryck, de kan även hockey. SIF och NOCCO delar strävan efter att inspirera till utveckling och målmedvetenhet, oavsett nivå. Vi ser fram emot att jobba tillsammans igen, säger Christer Plars, kommersiell chef Svenska Ishockeyförbundet.

Det nya partnerskapet omfattar förbundet och i förlängningen landslagen, så som Tre Kronor, Damkronorna och Juniorkronorna, och sträcker sig fram till slutet av säsongen 2023/24.

– Vi har många spelare i Tre Kronor som saknat NOCCO-burkarna, så att de är tillbaka är en klar fördel för stämningen i omklädningsrummet. Det känns bra att kunna säkra ett avtal med en dryck som spelarna faktiskt dricker och tycker om, säger Anders Kellerstam, förbundsmaterialförvaltare på Svenska Ishockeyförbundet.

Utöver partnerskapet med ishockeyförbundet är NOCCO även officiell partner till JVM 2024 som spelas på hemmaplan i Göteborg.

– Genom detta får vi också vara en del av och bidra till ishockeyns framtid. Vi kan inte tänka oss en bättre helhetslösning, säger Bella Jordansson, Marketing Activation Manager på NOCCO.

För Damkronorna väntar härnäst femnationsturnering den 6–12 februari och för Tre Kronor väntar Beijer Hockey Games med första matchen mot Tjeckien den 9 februari i Malmö, där även NOCCO kommer att vara på plats.

 

Om NOCCO

NOCCO är en funktionsdryck, framtagen med aktiva och tränande vuxna i åtanke. Den innehåller koffein som kan bidra till ökad koncentration och uthållighet, aminosyror som kan bidra till minskad muskelnedbrytning vid träning, samt har berikats med fem vitaminer.

NOCCO lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på cirka 40 marknader.

 

Om Svenska Ishockeyförbundet

Svensk Ishockey – tillsammans tar vi ansvar och skapar passion, framgång och glädje i vardagen. Svenska Ishockeyförbundet bildades den 17 november 1922. Medlem i Sveriges Riksidrottsförbund sedan starten och i Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) sedan 1912. Vi är en av de mest framgångsrika idrotterna i Sverige och en av de mest framgångsrika inom vår idrott i världen. Det ska vi fortsätta att vara. Svensk Ishockey ska också vara en samlande kraft och bidra till att bygga vårt framtida samhälle.

Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 363 ishallar runt om i landet.

 

Kontakt och intervjuförfrågningar

Christer Plars, kommersiell chef för Svenska Ishockeyförbundet, christer.plars@swehockey.se,  +46 70 426 26 21

Joel Ibson, Kommunikationschef på Vitamin Well (NOCCO), joel.ibson@vitaminwell.se,
+46 76 6264400

Linus Hugosson 23-02-06